Welcome to the life of electra heart

«Det er oss følelsesmenneskene mot resten», skriver Nina Lykke i sin Oppløsningstendenser.

Det finnes noe i meg som lengter etter å bli tatt til himmels og knust i tusen biter, som ønsker det brennhete begjæret og det brennhete hatet, det finnes ikke ro i meg, ei heller vil jeg ha det, jeg er et verdenskart av følelser, og det vil jeg være, jeg vil kjenne det i fingerspissene, hver dag og hele tiden, jeg vil være øverst oppe og nederst nede, jeg er aldri tilfreds, jeg vil aldri ha bare dette, jeg vil alltid ha mer og annerledes og større, jeg hater stillstand.

Så gi meg action og gi meg alt, men ikke forutsigbarhet, bare ikke det, for jeg kveles av tanken, la meg få våkne til dagen uten å kjenne den på forhånd, ta meg med ut og opp og inn og ned, jeg sier aldri nei, jeg velger alltid det dummeste alternativet, for jeg er avhengig av adrenalinet som pumpes gjennom årene og endorfinene som kicker i hodet, det er det jeg lever for og det jeg lever i, jeg er dronningen her, på denne evige følelseskarusellen som spinner meg rundt og rundt, som gjør meg svimmel og kvalm og yr, som jeg aldri aldri aldri skal stige av.

Legg igjen en kommentar

