Nostalgi

Melissa Horn synger om å savne mindre og mindre, om en vakker dag å glemme, men det eneste jeg vet er at jeg savner mer og mer, at minnene trykkes hardere til brystet for hver dag som går.

Og jeg kjenner ikke lenger dette savnets eller disse minnenes opphav, for jeg skriver om på historien vår, dikter opp et kyss som aldri fant sted, en setning som aldri ble sagt, et menneske som aldri eksisterte. Jeg savner en tid som aldri har vært, et liv jeg aldri har levd, en kjærlighet som aldri har blitt delt. Og hvilken kjærlighet er vel det å holde fast ved?

En kommentar om “Nostalgi

  1. All kjærlighet er kjærlighet som aldri fantes, tror jeg, for kjærlighet er det vi opplever inni oss selv, og det vi opplever inni oss selv er aldri noen helt nøyaktig gjenspeiling av virkelighet eller objektivitet. Egentlig ville jeg lime inn Til Hjertene av Gunnar Reiss-Andersen her, for når jeg leser diktet hans synes jeg han skriver akkurat det samme som du gjør her, bare med andre ord, men så leste jeg det om igjen og innså at det kanskje ikke er så tydelig som jeg tenkte. Det gjør ofte vondt å være glad i noen. Jeg håper det går greit med deg.

Legg igjen en kommentar

