Meg og deg

Jeg er Hufsa, aleine i regnet, aleine over Bergens brostein, aleine foran scena, blant 600 andre som er kommet i grupper og par. Jeg står midt på, fremst, aleine, litt av et rom det her. Knausgård leser, bind fem, for aldri, aldri tar hjertet feil. Tønes synger, litt av en sjanse å få, springa rundt levande, og jeg griner tusen salte tårer aleine på første rad, meg og deg e heldige. Jeg og du, Sunniva. Me ska ha kvarandre sjølv om alt gjenge sont, resten av livet. Meg og deg, meg og deg.

Og hvem var jeg den dagen vi parkerte pappas blå varebil foran inngangsdøra i Hans Holmboes gate 23, 5007 Bergen, da jeg i prikkete kjole og med krøllet hår bar den første pappeska, NB KNUSELIG!!!, inn på det skitne rommet som skulle bli mitt?

En kommentar om “Meg og deg

Legg igjen en kommentar

