på en sofa, under et pelspledd

i natt drømte jeg at jeg var på rideleir, den jeg alltid var på som barn, og jeg var like bekymringsfri og glad som jeg pleide å være, det var ikke stress og det var ikke foredrag å rekke eller viktige samtaletemaer som skolepolitikk eller krig og fred

plutselig forstod jeg at rideleir ikke var godt for noe annet enn meg selv, og jeg begynte å gråte og tårene rant mens jeg lå på kristins sofa og sov under et brunt pelspledd, og jeg kunne ikke tilgi meg selv for å ha dratt på rideleir, jeg kunne ikke tilgi meg selv for å ha det fint uten å samtidig være med på å skape en bedre verden

så hva gjør jeg når jeg er lei av å skulle stå opp for andre (jeg får jo ingenting godt ut av det, verden blir jo ikke bedre selv om jeg later som om det er det jeg jobber for, det vet alle), men ikke har samvittighet til å la være, fordi noe inni meg sier at det er min plikt å bry seg

hva gjør jeg da
når begge deler er feil

En kommentar om “på en sofa, under et pelspledd

  1. Leste drømmen din og fikk lyst å kommentere. Å dele en drøm med andre er å gi en perle fra deg selv. Du deler med mange.
    Drømmer kan være fortettet, Kan ha flertydig innhold, dvs. at en drøm kan ha flere tolkinger og alle kan være korrekte. Du kan ikke tilgi deg selv for å ha dratt på rideleir. Du har i drømmen ikke lov å ha det godt. Eller kanskje mer riktig. Du må skape en bedre verden. En persons verden begynner i barndom/ungdomstid. Kanskje har du jobbet med å bedre en verden, den verden som sto/står deg aller nærmest og som du var dømt til å mislykkes med det. Du sier i bloggen: «det kommer ikke noe godt ut av det.» Det er antagelig en erfaring. Barn tar ofte mye, for mye ansvar på seg. Du sier: det var en plikt å bry seg. Det henger i deg. Kanskje du må lære deg at det er lov å ha det godt.

    Gnerelt i samfunnet er det vel slik at skal en redde verden må en ha styrke ( hestene i rideleiren kan kanskje være et symbol på styrke, avhengig av hvordan de så ut). Styrke får en gjennom å unne seg å ha det godt.
    Likevel er det slik. Det er bare du som egentlig kan tolke drømmen, tenke over hva den betyr for deg. Følelsene knyttet til drømmene er viktige.

    Hilsen Ben

Legg igjen en kommentar

