Kafé

Har sittet alene på kafé i to timer. Skal sitte i to timer til. Ikke fordi jeg har så forbanna lyst, men fordi det er bedre å være alene på kafé enn alene i kjelleren. Kjøper en kopp kaffe, drikker den opp, kjøper en til, velter den ut, får en ny. Er sulten i magen, men orker ikke kjøpe mat. Vil sove, men orker ikke hjem. I øret synger Janove at ”det fins to typer folk, den ene er alle de andre, og den andre er meg. Jorda spinner rundt seg og tar alle med seg, men den spinner bare rundt meg”.

Ved siden av meg sitter to eldre kvinner. De tar bilder av seg selv med en Iphone, mens de ler så høyt at musikken fra øreproppene mine, volumstyrke maks, overdøves. Pause i det en sang tar slutt og en ny kommer på (baptism), og jeg oppfatter ordet ”pedagogikkstudie” og tenker faen hva skal det bli av meg faen fremtid faen nåtid.

Nedenfor vinduet, på gata, går to mennesker. Gutt med bunnprispose i høyrehånd, venstrehånd rundt jentes skulder. Jente har høyrehånd rundt gutts hofte. De forsvinner sånn, med hånd rundt skulder og hånd rundt hofte, rundt et hjørne, opp en trapp, og jeg tenker faen gutter faen kjærlighet faen meg.

2 kommentarer om “Kafé

  1. vi kan gjøre hva faen vi vil. kanskje dra til et annet land og gjøre et eller annet som er skikkelig klisjé men skikkelig fint, eller engasjere oss i politikk (som du allerede er så flink til) eller jobbe på et bittelite sted og spare penger til noe veldig fint. det er ikke lett, men vi behøver ikke være redde egentlig. vi kan finne på skikkelig mye fint sammen, og passe på hverandre. glad i deg<3

Legg igjen en kommentar

