kontroll

… men det finnes kvelder hvor jeg stjeler min egen valgfrihet fra meg selv, og setter på «ingen følelser, men vondt i hjertet»-spillelista, mens jeg ligger helt, helt rolig i senga. og selv om jeg ikke beveger en eneste muskel, så er det ingen ting som står stille, for inne i meg er det slosskamp og jeg vet ikke en gang hvilke parter det er som går løs på hverandre. men jeg kjenner det så godt, kaoset og usikkerheten som regjerer inne i kroppen som tilhører selvsikre meg. kjenner at det her, det er ikke noe jeg kan kontrollere, og kjenner at det her, det er noe som ikke hører hjemme i kroppen min.

det faktum at jeg mangler kontroll, er det eneste jeg har kontroll over.

Legg igjen en kommentar

