Fine kollegaer

Når jeg jobber sent sammen med den ene av kokkene (han som tok med seg dama til Paris og fridde i toppen av eiffeltårnet på valentinsdagen (de gifta seg 11.11.11)) på jobben min, spør han alltid om jeg har bra batteri på mobilen. Også svarer jeg ja, også spør han om vi ikke kan høre på musikk. Så jeg setter på musikk jeg liker og han sier at jeg har bra musikksmak. Så nynner og synger vi sammen helt til arbeidsdagen er over.

Sjefen min ser at jeg har det vondt, og sier » E u læi noa…?». Så spør han meg om hvilken brus jeg liker best og forteller meg hvilken pizza han liker best. Han går i butikken og kjøper cola til seg selv og pepsi max til meg, mens jeg lager en pizza med kylling på den ene halvdelen, og kjøttdeig på den andre. Også står vi på gulvet og spiser og drikker, snakker litt og er litt stille. «Mæn det bli bere ska du sjå. Det kanj i låve de æt d bli!». Også smiler jeg og sier at «jada, det bli det nok» mens jeg tenker at dette er en ganske fin måte å legge på seg på.

2 kommentarer om “Fine kollegaer

Legg igjen en kommentar

